71 deelnemers bij examens in Nieuwegein
Stichting Radio Examens hield gisteren (1 november) een examensessie in Nieuwegein. Henk Vrolijk (PA0HPV) van Stichting Radio Examens laat het volgende weten:
Wachten op de uitslag
Veel kandidaten vragen zich af waarom het lang duurt voor de uitslag verwerkt is bij Agentschap Telecom. Secretaris Henk Vrolijk van SRE geeft hier een toelichting op.
Agentschap Telecom ontvangt van de Stichting Radio Examens binnen twee dagen de scores van de deelnemers en het vereiste ‘Rapport van Bevindingen’.
AT gaat van elke geslaagde, via de gemeentelijke basisadministratie, na of de persoonsgegevens kloppen. Daarna worden deze gegevens ‘klaargezet’ in het gebruikersregister, zodat de software van het register een geslaagde, die voor het eerst inlogt, ook als zodanig herkent. Inloggen in het gebruikersregister voordat de herkenning gegevens zijn ingevoerd heeft geen zin.
Dit invoerproces duurt meestal enkele weken, afhankelijk van het aantal deelnemers en van andere (maritieme) examens waar men bij AT ook veel werk aan heeft. Als de gegevens zijn ingevoerd en er geen fouten zijn geconstateerd en als de SRE ook de juiste procedure blijkt te hebben bewandeld, worden de examens officieel ‘vastgesteld’. De SRE ontvangt dan de ‘vaststellingsbrief’ van AT. Wij sturen dan aan iedereen een mailtje dat de vaststelling is ontvangen en dat de brieven met de uitslag er aan komen. Degenen die zeker weten dat ze geslaagd zijn, kunnen dan al inloggen.
De brieven met de uitslag worden zo snel mogelijk na ontvangst van de vaststelling verzonden. Voor de geslaagden zit er ook het certificaat van de SRE bij.”
Meer informatie is te vinden op de website radio-examen.nl. Beide examens van deze sessie zijn inmiddels beschikbaar in de download sectie op Hamnieuws.nl, met dank aan JOO/p.
iedereen die geslaagd is, van harte gefeliciteerd!
Slagings percentage valt me wel een beetje tegen moet ik zeggen.
Tja dat krijg je als er ineens verse vragen tussen zitten, dan werkt het uit je hoofd leren van tien jaar examens niet meer zo goed 🙂
Heb het examen bekeken en dat valt reuze mee.
Dat is dan weer jammer, net nu ik dacht van ze beginnen het door te krijgen, blijkt dat toch weer tegen te vallen.
Is sowiso belachelijk dat men weet ik hoeveel vragen en antwoorden uit het hoofd leert.Als je dat kunt, kun je ook techniek leren en begrijpen.Een beetje techniek leren en dan vragen als toets voor het geleerde gebruiken dan ben je tenminste op de hoogte en weet je mogelijk waar je mee bezig bent of gaat..
Techniek leren is vaak dingen begrijpen. Met uit het hoofd hoef je geen relaties en verbanden te leggen. Daar zit het verschil
Voor de geslaagden : gefeliciteerd!
Toch ff chargeren hoor:
Over dat invoer proces bij AT .. als ik het zo lees zijn er ongeveer 41 mensen geslaagd : dat zou toch in huidige tijd geen meerdere weken moeten duren?
of hebben ze daar monniken werken die eerst examens in bijbels schrift gaan opschrijven? 😉
en geen kul over maritieme examens; dat zijn er ook geen 100 per keer…
+ nog tipje voor de mensen die F niet gehaald hebben : doe een Harec examen in Belgie! is veel makkelijker! ( je moet wel ff specifieke Belgische wetgeving leren maar das ff stampen.. techniek vragen zijn veel makkelijker! )
+ is elke maand examen + kost maar 25 euro! en als je dat haalt kan je dat hier omzetten naar F!
hier meer info> http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=6&t=18156&start=120 ..daar ergens die reactie van PA5HB
Zegt die man nu dat D en C vroeger hetzelfde waren?
Hij heeft C gedaan maar blijkbaar toch gezakt.
Nah wat een droefenis, het wordt tijd dat deze omweg verboden wordt, anders vrees ik voor een nog verdere daling van het niveau van de Nederlandse zendamateur.
“Zo hebben ze mijn PD0BAS probleemloos omgewisseld voor PA5HB.
echter het technische deel is een eitje voor mensen die vroeger D gedaan hebben, want het niveau is hetzelfde.
Wat overigens hetzelfde is als het vroegere C-examen, ik heb indertijd beide gedaan”
Het was je toch al duidelijk dat de prioriteiten bij AT niet bij een paar zendamateurs liggen neem ik aan.