AT herstelt ingetrokken roepletters
Agentschap Telecom gaat de bijna 200 roepletters die zij enkele weken geleden ingetrokken heeft opnieuw uitgeven aan de betreffende zendamateurs.
Dat heeft ze aan de voorzitters van de VERON en VRZA laten weten via e-mail.
Veel zendamateurs waren niet op de hoogte van het intrekken van hun roepnaam.
Het gevolg was een regen aan bezwaren richting de toezichthouder, zowel van de betrokken zendamateurs alsook van de landelijke verenigingen. Het doel van de actie was onder andere het opschonen van het gebruikersregister, zo liet AT weten. Na de klachtenregen komt zij terug op haar besluit.
In een e-mail naar de landelijke verenigingen schrijft AT het jammer te vinden dat de uitvoering niet gegaan is zoals zij vooraf in ogen had, waardoor amateurs het nieuws moesten lezen op Hamnieuws, ondanks dat we nog een tweetal weken met publicatie gewacht hadden. Intern is het een en ander niet goed gecoordineerd en de verenigingen hebben enkel een mededeling gehad in plaats van betrokken te worden bij deze keuze.
AT schrijft: “Terecht heeft dit geleid tot een stroom aan reacties en bezwaarschriften. Daarop heeft het agentschap intern nader onderzoek gedaan en is tot de conclusie gekomen dat er onvoldoende in overeenstemming met de huidige regelgeving voor het verwijderen van registraties is gehandeld. Er wordt een herstelbrief gestuurd aan alle betrokken zendamateurs, waarin excuses worden aangeboden, en wordt aangegeven dat de eerder gestuurde brief wordt ingetrokken. De intrekking van de registraties wordt ongedaan gemaakt, de eerder verstrekte registratiepapieren blijven geldig.”
in de nieuwe brief die onderweg is naar de betrokken zendamateurs gaat AT wel op wijzen dat indien zendamateurs zelf aangeven hun roepletters in te willen trekken dat dit mogelijk is, waarbij de examenresultaten geldig blijven. Dit voor een (grote) groep zendamateurs die ook daadwerkelijk nooit meer actief is in Nederland.
Goede daad van AT (toegeven dat ze fout bezig zijn geweest (y) )
Herstel: ‘herstel’ met een t 😉
zo zo! Ze geven hun fout eens een keertje toe. nu nog de fout met de PLC toegeven en wat aan doen….
Zonder meer een positief bericht.
Zendamateurs, niet alleen slecht in roepletters (SUGAR AMERICA ONTARIO etc.) maar ook grammatica 😉
Mijn call staat nog altijd op ingetrokken. Zo snel zijn ze schijnbaar niet… 🙁